Låtar att ro till

Nyårslöften är till för att brytas. Allt annat är otänkbart. Men för ögonblicket och under överskådlig framtid kommer det inte att ske i mitt fall. Nu har jag gett mig Djävulen på att bita ihop och härda ut medelst roddmaskin, tränare, tyngder, maskiner och pina bortom det mänskligt begipliga. Jag har alltså blivit med gymkort. Jag och Avancia ska se till att den av alltför långa stunder på skrivstolen anfrätta kroppen ska bli som ny igen. Och som jag ser fram mot det!

Till min hjälp har jag några av världens främsta artister vilka generöst ställer sina alster till mitt förfogande och gör så jag klarar mina obligatoriska tio kilometer i roddmaskinen! Då jag ofta får frågan om det inte blir tråkigt att sitta där och mala på är svaret Hell No. Inte med den här spellistan:


A Boy Named Sue, Johnny Cash
Kommentar: Man ska börja med lika delar humor och allvar. Som varje längre färd.

AnthemTommy Körberg
Kommentar: Lite pompa och ståt sätter fart på blodet och musklerna.

Ballroom BlitzSweet
Kommentar: Ljuvliga minnen från en flydden tid gör en snabbt ung på nytt!

Born In The USABruce Springsteen
Kommentar: Ingen rodd utan Bossen, fattar väl alla.

Can’t Get You Out Of My HeadKylie Minogue
Kommentar: En säregen låt att fastna i skallen. Är egentligen inte ens särskilt bra.

Eye of the TigerSurvivor
Kommentar: Alla kampsångers moder. Man får behärska sig för att inte springa upp och knocka första bästa som Rocky.

Great Balls Of FireJerry Lee Lewis
Kommentar: Lite nostalgi skadar heller aldrig.

Guldet blev till sandNiklas Andersson
Kommentar: Den här är bra när det börjar ta emot lite mot slutet.

I Will SurviveGloria Gaynor
Kommentar: Det finns bara tre saker som behövs för att klara en utmaning, motivation, motivation och motivation.

My WayElvis Presley
Kommentar: Den här har jag alltid gillat men tycker Frankie Boy börjar bli uttjatad.

We Are The ChampionsQueen
Kommentar: Här börjar man känna segersmak.

(You're The) Devil In DisguiseElvis Presley
Kommentar: Och rentav lite glädje.

9 To 5Dolly Parton

Kommentar: Och här når man målsnöret med sträckta armar och spända lårmuskler.

Här är gott att vara! I båten med årorna i hand och målet framför sig. Det spexiga med rodd är att man alldeles medvetet backar mot framtiden vilket inte i vanliga fall är att rekommendera.
Grabben på platsen bredvid borde också snart börja träna. Men Johnny S har än så länge inte plockat upp den kastade åran. Men lugn, det ger sig. Snart är han fast han också!

Så här ser displayen ut på roddmaskinen på Avancia. Den avgör allt och är obarmhärtig i sin iskalla logik.
I Will Survive, Gloria Gaynor 

Eye Of The Tiger

Ballroom Blitz

Kommentarer

Populära inlägg